reklama

Katastrofa zvaná ŽSR

Nedávno som opäť po dlhšom čase využil na prepravu naše železnice. Necestujem vlakom často, ale keď už využijem tento dopravný prostriedok, tak to takmer vždy dopadne katastrofálne. Priblížim teraz trochu moju malú skúsenosť so Železnicami Slovenskej republiky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

V druhej polovici júla som cestoval osobným vlakom z Bratislavy do Nových Zámkov. Keďže som meškal a videl som dlhšie rady čakajúcich na lístky, tak som sa radšej rýchlo poponáhľal na svoje nástupište, kde ma mal čakať môj osobák. Ako som nastupoval do vlaku, tak som sa ešte stihol opýtať železničiarov a sprievodcov, ktorí stáli na zmienenom nástupišti, či si môžem dodatočne zakúpiť lístok priamo vo vlaku od revízie, pretože som to časovo nestíhal na stanici. Nezabudol som im povedať aj dodatok, či nebudem platiť náhodou aj nejakú prirážku. Odpovedali mi, že si môžem zakúpiť lístok vo vlaku bez prirážky a že je to v poriadku. Sprievodca prišiel až tesne pred Galantou, tak som sa mu ospravedlnil a vysvetlil som mu v čom je teda problém, keď som si nezakúpil lístok na hl. stanici v Bratislave, ako velila moja poctivosť a čestnosť. Povedal mi, že budem platiť prirážku či chcem, alebo nie, aj potom, keď som mu povedal, že na stanici v Bratislave mi povedali sprievodcovia niečo iné. Zaplatil som nakoniec cenu lístka 4.78 € a k tomu prirážku 1.30 €. Mohol som mu s kľudným svedomím povedať, že som nastupoval v Ivanke pri Dunaji, alebo v Reci, kde sa na stanici nedá zakúpiť lístok a teda sa platí priamo u sprievodcu. Nielenže by som neplatil žiadnu prirážku, ale dokonca by som cestoval lacnejšie, ako za normálnych okolností z hl. stanice v Bratislave. Chcel som byť jednoducho len čestný. Takže ešte raz vďaka pán sprievodca. Stačilo len chcieť a mohli ste to vyriešiť inak. Prirážku som si chcel dať preplatiť v pokladni na informáciách na stanici v Nových Zámkoch. Samozrejme, že som nepochodil. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia skúsenosť s cestovaním vlakom sa mi naskytla, keď som cestoval niekedy v októbri, alebo v novembri v roku 2008 s kamarátom do Budapešti na výstavu. Keď sme tam pobudli a vracali sa potom neskôr večer naspäť do Bratislavy, tak sme cestovali Panoniou. To sú azda tie najhoršie vlaky. Špina a smrad valiace sa z každého kupé a to nehovoriac už o bežnej údržbe záchodových priestorov, lebo to nie je len problém Panonie a bordel, kde len oči dovidia. Za cestu Panoniou by mali platiť železnice pasažierom a nie naopak. Riziko takého svrabu, alebo žltačky a iných prenosných infekčných chorôb je tam permanentné. Čo nás ale ešte viac dopálilo, bolo takmer dvojhodinové omeškanie. Takže namiesto jedenástej hodiny večer, sme prišli čosi pred jednou hodinou v noci. Keď sme si chceli preplatiť aspoň časť z cestovného na stanici v Bratislave, ako časovú ujmu, tak sme samozrejme znova neuspeli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite si budú pamätať cestujúci, ktorí cestovali vlakom na trase z Bratislavy do Košíc, pred Silvestrom v roku 2005 na podmienky a sťažené a nepohodlné cestovanie, z dôvodu vtedajších závejov a silného a nepretržitého sneženia. Vtedy bola zima s mimoriadne bohatou nádielkou, ktorá sa odrazila aj na kolapse dopravy. V ten deň to bol jediný vlak, ktorý odchádzal z hl. stanice v Bratislave do Košíc. Ja som išiel vtedy pracovne do Piešťan. Vestibul bratislavskej hl. stanice praskal vo švíkoch a rady na lístky boli hodinové. Ja som si ten lístok, ako vždy poctivo vyšliapal a riadne zakúpil. Za celú cestu do Piešťan neprišiel ani jeden sprievodca a cestujúci bez zakúpeného lístka, si mädlili ruky za cestu grátis. Znova som utrpel nepohodlným cestovaním, ktoré som prestál vo vlakovej tlačenici, kdežto väčšina cestujúcich cestovala bez zakúpeného lístka na čierno a úplne zadarmo. Keď som si chcel dať preplatiť tento lístok na stanici v Piešťanoch, tak ma pokladníčka odbila a povedala mi, aby som si tento lístok preplatil na stanici, kde som si ho zakúpil. Tak teda ja som sa mal kvôli preplateniu lístka vrátiť naspäť do Bratislavy a vrátiť sa znova do Piešťan? Nielenže už neverím, že keby som to aj bol urobil, tak by mi ho na tej bratislavskej stanici naozaj stornovali a preplatili, ale z dôvodov uvedených vyššie to bolo aj vtedy absolútne nereálne. Však už len keď o tom teraz píšem mi to znie neuveriteľne absurdne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže aby som to nakoniec ešte krátko zhrnul, tak pasažier je parazit a nie zákazník využívajúci služby železníc a úbohé železnice sú len vykorisťovaným a nevinným obetným baránkom. Aspoň ja som sa zo strany Železníc Slovenskej republiky spravodlivosti nikdy nedovolal. V každom prípade utrpela moja poctivosť. Takže nie zákazník náš pán, ale železnice a jej plné vrecká za mizerné služby. Už nikdy viac nebudem železniciam dávať, ale brať a parazitovať na nich, ako ony parazitujú na cestujúcich. Moja poctivosť voči železniciam sa vyčerpala a začnem hrať ich vlastnú podvodnú hru so zákazníkom. Ešte raz vrelá vďaka!

Dominik Marko

Dominik Marko

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V podstate som človek z ľudu, teda jeden z mnohých. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu